Bästa dubbskorna

Jag har använt mina svarta dubbskor från Icebug jättemycket i vinter. Har inte reflekterat över hur ofta det egentligen är halt på vägar och cykelbanor förrän nu. Det är skönt att slippa spänna sig och kunna springa på även när det är mörkt och halt.

 De funkar bra i terräng också. Mina Speedcross från Salomon funkar utmärkt vid barmark, men då det blir isfläckar på en del ställen och jag har ett berg att springa uppför som blir isigt, är Icebugen pålitligare.

Snabbknäppningen är smidig, men jag brukar behöva efterdra dem lite. Jag tog en halvstorlek större eftersom jag vill kunna ha en tjockare socka i på vintern.

Goretex känns också viktigt då det kan vara slaskigt. Finns bland annat hos Sportamore, som alltid är snabba och har bra priser på sport.
                                  

Kommentarer

Populära inlägg