Bästa mot rynkor

Just nu testar jag bland annat nattserum från Medik8 med Retinol 3 TR och cremén Super3 Booster från Beauté Pacifique för att se om jag får färre/ grundare rynkor.

A-vitamin (retinol) är det ämne som bevisats ha bäst effekt i olika hudstudier. Ni kanske kommer ihåg den klassiska tjocka A- cremen som man köpte på hälsokostbutiken som skulle vara magisk? På den tiden var det akne som skulle bekämpas, nu 20 år senare vill jag ta bort surrynkor och pigmentering. På med A- vitaminet bara!

Ok. Tydligen ska man vara lite försiktig i början, så jag har använt produkterna kanske 2- 3 ggr de första veckorna och varvat mellan dem.
Jag har därför lite svårt att bestämma vilken av produkterna jag tycker böst om, men jag tror det lutar åt cremén. Den är lättare att använda och det känns som huden får sig en omgång. Serumet från Mefik8 är vattnigt i konsistensen och svårare att få jämn.

+ Jag upplever att rynkor har blivit mindre synliga
+ Pigmentfläckar i ansiktet har blivit ljusare

- Lätt att bli torr
- Har uppstått rodnad
De två sista punkterna är anledningen till att jag tar det lugnt. Huden behöver nog bara vänja in sig och särskilt om du har känslig hy (det har inte jag).

Summa summarum; jag tycker att båda produkterna är bra, med liten fördel för Super3 Booster från Beauté Pacifique. Fördelarna väger mycket mer än nackdelarna, eftersom jag lugnar och återfuktar huden rejält mellan behandlingarna.

Medik8 Retinol 3 tr är billigast här,
Super3 Booster här.

Som vanligt är jag helt osponsrad, eftersom ingen vet vem jag är! 😉😏😂😘🔒



Kommentarer

Populära inlägg