Bästa läpplacket

Liquid lip colour, alltså flytande läppstift är grejen om man vill ha färg på läpparna som sitter! Jag som älskar att ha röda läppar använder nästan bara läpplack nu eftersom jag inte behöver bättras på efter lunch eller efter några glas bubbel.
Däremot är det inte så lätt att veta hur pass hållabara de är.
Igår fick jag hem tre läpplack från Bare minerals, "Send nudes". Nu har jag testat alla tre färgerna och är inte imponerad.
De kommer i tre nudefärger, varav den mörka var den enda jag kunde ha. Den ljusaste var som att ha foundation på läpparna och den mittemellan var bara trist på mig.
Nu är jag mörkhårig med ljus hy på vintern och behöver en del färg på läpparna, så om man är blond så kan nyanserna passa bättre. Men nu är det bara så att de varken håller särskilt länge eller återfuktar, vilket gör att läpparna lätt kan se ut som ett torrt anus om man inte aktar sig.
Inget att rekommendera med andra ord.

Däremot tipsar jag om mina två bästa röda trotjänare:
Chanel Rouge Allure Ink Matte Liquid Lip Colour
Elizabeth Mott Color is Bae Liquid Lipstick

Tyvärr är det svårt att hitta dessa i butik, Chanel finns väl bara i Stockholm, Göteborg och Malmö numera och Elizabeth Mott läppstift har jag inte hittat alls. Lite tricky alltså om man inte kan prova!
Båda är väldigt pigmentrika, Mott sitter till och med längre än Chanel. De torkar inte ut,  sitter på plats och läpparna känns lena och fina hela dagen. 💋

Kommentarer

Populära inlägg