Bästa hudvården Klairs

Jakten på den bästa hudvården pågår alltid för mig.
Egentligen har jag provat många märken och serier som jag är nöjd med och återkommer till dem, men det är nog helt enkelt så att jag är för nyfiken och måste testa okända produkter.

De senaste månaderna har jag bland annat använt Klairs, ett stort märke i K- beauty världen.
Nu har jag använt dem så länge att jag känner att jag har rätt bra koll på vad som funkat bra/ mindre bra.

Jag har använt:
Gentle Black Deep Cleansing Oil- används som förtvätt, på torr hud. Ta sedan vatten på och det bildas vitt miniskum, men ändå oljigt. Jag gillade den inte i början för jag var ovan vid den oljiga känslan, men den är mild och bra mot yttorrhet. Tar dock inte bort smink.

Rich Moist Foaming Cleanser- Äntligen skummar det och det känns renare. Dock tar den inte bort allt smink, så jag brukar ta micellärt vatten och ta bort det sista.

Supple Preparation Toner- som ett ansiktsvatten, men ändå inte. Den är inte stark och man tar vattnet i händerna och baddar i ansiktet. Återfuktar mycket bättre än vad man först tror.

Freshly Juiced Vitamin Drop- Vitamin C serum som ger lyster och återfuktar. Jag älskar serum och C-vitamin, så den här är nästan slut!

Rich Moist Soothing Serum- ett basic återfuktande serum, bra för att den är så snäll och lugnande. Brukar ta ganska mycket av den och särskilt om jag kört med någon syra innan.

Rich Moist Soothing Cream- också lite basic, men väldigt snäll och mjukgörande! Passar för känslig hy, jag använder den som dagkräm.

Midnight Blue Calming Cream- Lugnande nattkräm som ger fukt. Fungerar bra, men är inte den bästa  jag provat.

Bubblare: har även provat Supple Preparation All Over Lotion och jag skulle kunna använda den all over, som den lovar! Riktigt återfuktande och härlig!

Sammanfattning:
+ Mycket bra produkter när det gäller återfuktning. Jag har inte varit torr en endaste gång, trots torr och kall luft.
+ Prisvärda produkter. Du får helt enkelt mycket för pengarna jämfört med europeiska märken.
Naturliga ingredienser. Koreaner är ganska picky nör det gäller hudvård och det är noga utvalda ingredienser.

-Saknar syra! Naturligt i all ära, men jag vill att det ska slipas bort lite i fejjat också. Vanliga korn att slipa mekaniskt med känns bara geggigt.
- Förpackningarna. De mörka är schyssta, som gamla medicinflaskor, men de andra är rätt trista.

TIPS! Beställ från Sydkorea direkt, Wishtrend har paket till grymma priser. Jag tar expressfrakt och det är det värt, det blir billigt ändå!
Om du känner dig tryggare att beställa på hemmaplan så har proffsiga och snabba Skincity flera Klairs produkter och även några paket på rea.

Kommentarer

Populära inlägg